BLOG INI

Blog ini khas satu kenangan orang lama seperti saya.

Banyak dialek Padang Terap yang saya kekalkan. Kalau tidak berapa jelas, mohon dimaafi.

Blog ini sekadar untuk suka-suka merakam suatu yang terlalu usang untuk diingat, sebelum saya 'padam'.



Wednesday, April 3, 2019

HIDAYAH, ROSEMARIA ABDUL HAMID


HIDAYAH – ROSEMARIA ABDUL HAMID, DISEMBER 1979

Wahai insan yang soleh
Renunglah diri sendiri
Sempurnakah hidup ini
Dengan amalan sunah Allah

Ya Allah ku pohonkan
Hiaslah diri ini dengan penuh keimanan
Dan kesucian budi

Kepada-Mu ya Allah
Berilah aku pertunjuk
Ke jalan yang Kau redai
Di samping umat yang soleh

Kepada-Mu ya Allah
Berilah aku hidayah
Agar hidup bahgia
Sesejuk air mata ibu

Sedarilah wahai insane
Bercerai nyawa dari badan
Hanya amalan yang suci
Bekalan akhirat nanti

No comments:

Post a Comment