BLOG INI

Blog ini khas satu kenangan orang lama seperti saya.

Banyak dialek Padang Terap yang saya kekalkan. Kalau tidak berapa jelas, mohon dimaafi.

Blog ini sekadar untuk suka-suka merakam suatu yang terlalu usang untuk diingat, sebelum saya 'padam'.



Wednesday, April 3, 2019

HILANG SATU GANTI SERIBU, NOOR KUMALASARI


HILANG SATU GANTI SERIBU – NOOR KUMALASARI, JULAI 1979

Jika dikau sayang kepadaku
Mengapa tak di sampingku
Jika dikau kasih kepada ku
Janga biar ku tunggu-tunggu

Inikah jalan-jalan hiba
Mengapakah apa sebabnya
Dalam hati terasa curiga
Jangan-jangan cinta berubah

Pernah juga terdengar berita
Selalu kau di samping jelita
Apa benar katakanlah saja
Aku rela bebaskan cinta

Tanpamu aku tak sunyi
Ganti senang dicari
Kawanku banyak menanti
Hilang satu ganti seribu

No comments:

Post a Comment