BLOG INI

Blog ini khas satu kenangan orang lama seperti saya.

Banyak dialek Padang Terap yang saya kekalkan. Kalau tidak berapa jelas, mohon dimaafi.

Blog ini sekadar untuk suka-suka merakam suatu yang terlalu usang untuk diingat, sebelum saya 'padam'.



Tuesday, November 2, 2010

PERJUANGAN (KEMBARA)

Lagu ini bersemangat. Hidup mesti diteruskan. Perjuangan tidak pernah berakhir.


PERJUANGAN (KEMBARA)

Satu demi satu
Kuatur langkahku
Meskipiun perlahan tapi tegas

Saat demi saat
Masa hampir tamat
Masih banyak yang perlu diperlaku

*Gelora jiwaku dalam perjuangan
Bagai musafir yang sedang kehausan
Inilah masanya aku mempertahankan
Apa yang selama ini milikku

Rintangan yang harus kutempuh
Bukan hanya yang berada di luar
Apa yang lebih aku takut
Adalah godaan yang ada di dalam

Tiada ku bina istana pasir
Yang akan musnah di telan ombak
Perjuanganku penuh pahit getir
Tiada kejayaan tanpa pengorbanan.

No comments:

Post a Comment